ورق اجدار

ورق اجدار

ورق اجدار

مزاياي پنهان ساخت با فولاد

مزاياي پنهان ساخت با فولاد
آيا مي دانيد فولاد سازه در حال حاضر نزديك به 25٪ از افزايشهاي غير مسكوني استراليا را تشكيل مي دهد ، و همچنان به محبوبيت خود ادامه مي دهد. در حقيقت ، اين محصول مورد نظر در ساخت و سازهاي خارج از كشور ، به ويژه در انگلستان و ايالات متحده است.

اگر در نظر داريد جوانب مثبت و منفي از سازه هاي چوبي ، بتوني و فولادي را براي پروژه بعدي ساخت خود در نظر بگيريد ، در اينجا مزاياي فولادي براي افزودن به ستون جوانب مثبت شما وجود دارد.

فولاد سازه از چوب سبك تر است
اين به نظر مي رسد شگفت آور است ، اما در مورد ساخت و ساز فولاد صادق است. بديهي است اگر يك قطعه يكسان از چوب و فولاد 2X4 را وزن كنيد ، به دليل چگالي ، طبيعتاً اين فلز وزن بيشتري خواهد داشت. با اين حال ، هنگامي كه شما به آنچه نياز به ساختن يك ساختار صوتي نياز داريد ، مي پردازيد ، طراحي يك پرتوي فلزي I در مقياس سبكي در مقايسه با سبكترين طراحي پرتوهاي چوب در بازار پيروز خواهد شد.

با ساختن يك ماده سبك تر ، معماران و طراحان مي توانند پايه و اساس ساختمان و سيستم هاي پشتيباني ساختاري را ساده تر كنند ، هزينه حمل و نقل و حمل و نقل را كاهش دهند و از اين كاهش در بودجه براي تأمين اعتبار ساير مناطق ساختماني استفاده كنند.

چرخش سريع تر پروژه ها
در حالي كه ايمني و انطباق در هنگام ساختن هر ساختمان يك اولويت عظيم است ، مديران پروژه همچنين نمي خواهند 10 سال طول بكشد.

در ساخت و ساز ، زمان پول است - به ويژه هنگامي كه هزينه هاي نيروي كار مطرح مي شود. كار با فولاد مي تواند به شما در انجام كار سريع كمك كند زيرا به نيروي انساني كمتري نياز دارد.

پرتوهاي فولادي و قطعات از قبل مهندسي شده و برش ليزري به يك طراحي خاص با يك شركت خدمات برش فولاد ، كه به معني اين است كه پس از ارسال برش ، آماده احداث ، سرعت بيشتري در زمان اتمام بويژه براي پروژه هاي در مقياس بزرگ افزايش مي يابد.

به گفته تهيه كننده فولاد ما ، ليبرتي وان استل ، ساخت با فولاد به معني ريختن بتن كمتر و به تبع آن كمتر كاميون در سايت هاي ساختماني ، كاهش سر و صدا ، ضايعات مواد و اختلال در ترافيك است.

انعطاف پذيري بيشتر براي طراحان و معماران
برخي از شگفت انگيزترين شاهكارهاي معماري در تاريخ از جنس فولاد ساخته شده اند. استفاده از فولاد به تخيل معمار اين امكان را مي دهد كه از آب درآيد و به آنها اين امكان را مي دهد كه نه تنها يك ساختار انعطاف پذير ، بلكه به ياد ماندني ايجاد كنند. فولاد همچنين در صورت افزودن يك ساختمان اضافي ، راه حل افزودني ايمن تر و آسان تري را ارائه مي دهد.

هزينه هاي زندگي را كاهش دهيد
همانطور كه قبلاً گفته شد ، شما مي توانيد در كوتاه مدت با ساختن فولاد سود ببريد ، اما آيا مي دانيد كه اين يك عمر پس انداز نيز به همراه دارد؟

فولاد قابل بازيافت است - اضافه كردن به مشكل دفن زباله با ضايعات ساختماني غير قابل بازيافت را متوقف كنيد. هر مواد باقيمانده قابل بازيافت هستند و حتي مي توانيد پروژه خود را با صفحات فولادي بازيافت شده بسازيد
دوام و انتخاب اقتصادي - از آنجا كه فولاد به نگهداري كمي نياز دارد ، در دراز مدت براي صاحبان ساختمان انتخاب بهتري است و حتي در طول 40-50 سال ، صاحبان ساختمان مي توانند ده ها هزار دلار پس انداز كنند
نوآوري در توليد فولاد - همراه با تقاضاي بيشتر ، قيمت فولاد يك راه حل مقرون به صرفه براي ساخت و ساز است. اين پس انداز پس از آن مي تواند به مستاجران يا مصرف كنندگان منتقل شود
حق بيمه كم شده - به لطف توانايي تحمل باد شديد ، آتش سوزي ، طغيان و فعاليت هاي لرزه اي كه استراليا به آن معروف است و همچنين در مقابل آفات و پوسيدگي ، شركت هاي بيمه مي توانند حق بيمه كمتري را براي ساختمانهاي سازه فولادي ارائه دهند.
درباره ShapeCUT
ما به عنوان يك شركت برش فلز مستقر در بريزبن با بيش از 20 سال تجربه ، ما مي دانيم يك چيز يا دو در مورد برش صفحات فولادي به ابعاد دقيق با آخرين فن آوري برش. براي كليه خدمات برش و تخته هاي فلزي خود در Brisbane ، امروز با ShapeCUT تماس بگيريد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۵۴:۵۶ | نویسنده : picklingplate | نظرات (0)نظرات (0)

چشم انداز ضد زنگ

ساكنان بريزبن با تكميل پياده روي شناور RiverWalk شوراي شهر بريزبن اكنون مي توانند بر روي آب قدم بزنند.

فولاد ضد زنگ در قلب سيستم

پنتون به طول 850 متر و 5.4 متر است كه به طور مؤثر شهر و حومه داخلي مزرعه جديد را به هم وصل مي كند.

اين ساختمان پنتون كه در فاصله 35 متري كنار رودخانه واقع شده است ، به گونه اي طراحي شده است كه به مردم اجازه مي دهد احساس بودن در رودخانه را تجربه كنند - به معناي واقعي كلمه در حال پياده روي بر روي آب.

تيم كوين ، شهردار لرد ليز ، گفت ، "بريزبن اكنون واقعاً شهر ريور استراليا است زيرا ما از هر كشور ديگري در اين كشور بيشتر استفاده مي كنيم.

"تكميل اين بخش حياتي از RiverWalk همچنين با دسترسي سريع به معابر از جمله City Cat ، خدمات كشتي ، اتوبوس و راه آهن مي تواند مزيت ديگري در تقويت شبكه حمل و نقل عمومي شهر داشته باشد."

ساخته شده از پيشرفته ترين سيستم pontoon كه در اطراف ساحل پيچيده مي شود ، به اولين فناوري جهان كه در كوئينزلند طراحي و مهندسي شده است مي بالد.

ASSDA با پاسخ به بيش از 40 سؤال براي كمك فني براي پروژه شوراي شهر بريزبن ، اين پروژه را پشتيباني كرد.

ساخت سازه بالا

عضو ASSDA ، ساخت Pryde ، 35 تن هندريل و پست را براي پروژه 13.5 ميليون دلاري تأمين كرد و در ساخت بسياري از عناصر طراحي محيط زيست كه در پياده رو به نمايش گذاشته شده اند ، مؤثر بود.

Pryde براي ايجاد يك اثر بصري از سرخ و جريان رودخانه بريزبن ، 60 دستگيره منحني به صورت جداگانه توليد كرد ، در حالي كه پستهاي پشتيباني و پستهاي پر فشار كه تمام بار را در خود جاي داده است ، از يك طرح "حرا" مشخص است.

از فولاد ضد زنگ درجه 316 در ساخت نرده هاي فلزي ، نرده هاي فلزي و استيكرها با سطح صاف صاف استفاده شده است كه توسط الكتروپوليش تقويت شده است.

طرحي كه سنت جورج براي از بين بردن اژدها در اساطير قرون وسطايي - Ascalon - الهام بخش علاوه بر خيره كننده اي براي پيشگويي كليساي جامع سنت جورج پرت است.

Ascalon پرتره Ascalon ، طراحي شده توسط هنرمند پرت ماركوس كانينگ و كريستين د ويتري مستقر در نيويورك ، به عنوان قطعه برنده از يك رقابت بين المللي با جذب 99 مدخل انتخاب شد.

اين مجسمه داراي يك قطب تلسكوپي از جنس استنلس استيل با ضخامت 186 درجه 316 با آينه كاري است كه با يك پلاستيك تقويت شده با الياف سفيد (FRP) "كيپ" احاطه شده است ، كه نمايانگر سنت جورج است.

خدمات جوشكاري متنوع

معتبر ASSDA توسط مهندسين و مديران پروژه سرمايه خانه استراليا سفارش به ايجاد قطب شد ، وزن آن حدود 2 تن است.

جان كاكي ، مدير عامل خانه پايتخت گفت كه هنرمندان چشم انداز اين مجسمه را داشتند و نقش تيم وي اين بود كه اين اتفاق بيفتد. وي گفت: استحكام قطب مركزي باعث نگراني هنرمندان شده است ، در حالي كه مهندسان سازه به شدت به حداقل رساندن لرزش ها و به حداكثر رساندن سفتي توجه داشتند.

تحقيقات خانه پايتخت نشان داد كه 316 مناسب ترين درجه خواهد بود و علاقه آنها به انتخاب از بخش هاي استاندارد ابعاد را تعيين مي كند.

آقاي قطبي گفت: "قطب نيز بايد مرده بود زيرا مردم اگر اينگونه نبود ، آن را از روي چشم انتخاب مي كردند." وي اظهار داشت: "ما هيچ تمايلي به سازش در مورد كيفيت نداشتيم اما نگران اين بوديم كه صيقل دادن بسيار گران باشد ، بنابراين در ابتدا فقط آستين پايين آينه مي شد. در پايان خدمات جوشكاري متنوع گفتند كه مي توانند در تمام قطب به يك آينه كاري برسند و كار بسيار خوبي را انجام دادند.

"در ابتدا مطمئن نبوديم كه به اين كار اعتماد كنيد ، اما يك بار كه از كارخانه Diverse Welding بازديد كرده بوديم ، مي دانستيم كه آنها افراد مناسبي هستند."

كارل اشميت مدير خدمات متنوع جوش گفت: چالش اصلي آنها تعيين طرح جوش براي اطمينان از كار مطابق با بخش 6 AS1554 بود.

آنها لوله اي از جنس استنلس استيل را در ابعاد مختلف با هم جوش دادند تا شكل تلسكوپي قطب را ايجاد كرده و نطفه هاي اتصال را از صفحه (تهيه شده توسط ASSDA Member Stirlings Australia) توليد كنند ، اين امكان را مي دهد تا قطب را به داخل FRP "cape" وصل كند.

Ascalon به spigots وصل مي شوند. قسمتها روي موقعيت يك افقي چرخانده شده و با استفاده از سيم خنك شده از فولاد ضد زنگ و فرآيندهاي جوشكاري TIG جوش داده مي شوند. قطب به يك آينه كامل داده شد و با استفاده از يك محصول مبتني بر سيتريك منفعل شد.

هنرمند ماركوس كانينگ گفت: جوشكاري متنوع و خانه سرمايه براي كار با اين پروژه فوق العاده بودند.

آقاي كانينگ گفت: "اين تصميم ديررس براي جابجايي به يك طرح تلسكوپي بود ، كه پيچيدگي كار را تحت يك جدول زماني فشرده شده افزايش مي داد ، اما آنها با آن چرخيدند و كاري را كه بايد انجام دهند براي انجام كار و كار درست انجام دادند." گفت

"قطب عنصر مهمي در كار است كه اكنون در آن موجود است و به عناصر پاسخ مي دهد - پايان آينه باعث تغيير كيفيت آن به طور چشمگيري در طول روز و شب مي شود.

اين مجسمه بدنبال كمك مالي 500000 دلاري از زمين شناس آينده نگر استراليا ، مارك كرايزي به بنياد كليساهاي هنر كليساي جامع ساخته شد ، و تنها راهنمايي موضوع سنت جورج و اژدها بود.

تصاوير با حسن نيت ارائه دهنده ماركوس كانينگ.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۲:۰۵:۰۵ | نویسنده : picklingplate | نظرات (0)نظرات (0)

درمانهاي شيميايي سطح

استفاده موفقيت آميز از فولاد ضد زنگ بستگي به محيط ، درجه انتخابي ، پايان سطح ، انتظارات مشتري و نگهداري مشخص دارد.

فولادهاي ضد زنگ راه حلهاي محكمي را ارائه مي دهند ، اما در محيط هاي خشن يا مرزي كه انتظارات زيادي از دوام دارند ، پايان سطح تأثير بسزايي در عملكرد خواهد داشت. اتمام سطح مي تواند به صورت مكانيكي (معمولاً با ساينده) و از نظر شيميايي استفاده شود.

درك چگونگي تأثير درمانهاي شيميايي و مكانيكي بر روي خصوصيات سطح تأثير مي گذارد و بهترين نتيجه ممكن را براي مشتري و ساختار ايجاد مي كند. از تصفيه شيميايي مي توان براي بهبود عملكرد خوردگي فولاد و از اين رو ظاهر آن در سرويس استفاده كرد.

 

فولادهاي ضد زنگ در صورت تميز و صاف بودن در برابر خوردگي بهترين مقاومت مي كنند. پاك يعني عدم آلودگي در سطح يا سطح آلودگي كه مي تواند با فولاد واكنش نشان دهد (مانند فولاد كربن يا نمك) يا باعث ايجاد شكاف و يا نقاط شروع ديگر مي شود كه در آن مي توان خوردگي را شروع كرد.

صاف به معناي داشتن سطح كم در سطح "ميكرو" است. سايشي مكانيكي سطح مي تواند سطح فولاد را سخت كند و همچنين ممكن است ذرات ناخواسته را جاسازي كند.

ويژگي مشترك درمانهاي شيميايي اين است كه همه آنها سطح فولاد را تميز مي كنند. آنها همچنين ممكن است سطح فولاد را صاف يا سفت كرده و يا بسته به اينكه كدام فرايند انتخاب شده باشد ، آن را تحت تأثير قرار ندهند. اما اگر به درستي انجام شود ، همه مقاومت به خوردگي را افزايش مي دهد.

با رفتن به سمت راست اين نمودار ، مقاومت در برابر خوردگي بهبود مي يابد. نمودار اهميت نسبي نرمي سطح و تصفيه شيميايي سطح را نشان مي دهد. مي توان از آنها براي دستيابي به بهترين مقاومت در برابر خوردگي استفاده كرد.

با رفتن به سمت راست اين نمودار ، مقاومت در برابر خوردگي بهبود مي يابد. نمودار اهميت نسبي نرمي سطح و تصفيه شيميايي سطح را نشان مي دهد. مي توان از آنها براي دستيابي به بهترين مقاومت در برابر خوردگي استفاده كرد. مطالعه گزارش شده توسط G. Coates (عملكرد مواد - اوت 1990) به بررسي تأثير روشهاي مختلف تصفيه رنگ گرماي جوشكاري بر روي سطح 316 ، سطح 2B پرداخت.

محصولات فولاد ضد زنگ
در هنگام ساخت فولاد ، گوگرد موجود در فولاد به ميزان بسيار كمي كنترل مي شود. اما حتي در اين سطح ذرات سولفيد در فولاد باقي مانده اند و مي توانند به نقاط حمله خوردگي تبديل شوند. اين پاشنه آشيل را مي توان با درمان سطح شيميايي تا حد زيادي بهبود بخشيد.

بيشتر محصولات ميله هنگام توليد از نظر گوگرد كمي بيشتر مي شوند ، بنابراين درمان شيميايي براي از بين بردن اجزاء سطح اين محصولات اهميت بيشتري مي يابد.

عموماً تمام محصولات آسياب براي محصولات مسطح (ورق ، بشقاب و نوار) ​​صاف مي شوند زيرا ضخامت آنها كاهش مي يابد.

سطح شماره 1 در صفحه ضخيم ممكن است كمرنگ يا نواقص ديگر و زبري سطح 5 تا 6 ميكرومتر Ra باشد.

نورد سرد معمولي 2B بر روي ورق ضخامت 1.7 ميلي متر ممكن است داراي زبري سطح 0.2 ميكرومتر Ra يا بهتر باشد همانطور كه در فرم هاي Mill نشان داده شده است.

در طي مراحل ساخت ، سطوح جديد ايجاد مي شود (به عنوان مثال برش ، خم شدن ، جوشكاري و پرداخت). عملكرد خوردگي سطوح جديد به طور كلي پايين تر از محصول عرضه شده آسياب خواهد بود زيرا سطح آن خشن تر است ، يا اجزاء سولفيد كه فقط در زير سطح قرار گرفته اند در معرض ديد قرار گرفته اند و يا ممكن است آلودگي نرم افزار فولادي به وجود آمده باشد.

درمانهاي شيميايي به درستي انجام مي توانند سطح را تميز كرده و از بهترين عملكرد خوردگي اطمينان حاصل كنند.

تيمارهاي سطح شيميايي را مي توان به چهار گروه تقسيم بندي كرد:

ترشي - اسيدهايي كه ناخالصي ها را حذف مي كنند (از جمله مقياس درجه حرارت بالا از جوشكاري يا عمليات حرارتي) و سطح فولاد را گل مي كنند. "ترشي" به معناي حذف برخي از سطح استيل ضدزنگ است.
Passivation - اسيدها يا مواد شيميايي اكسيد كننده كه ناخالصي ها را از بين مي برد و سطح كروم را بر روي سطح تقويت مي كند.
مواد چلتينگ مواد شيميايي هستند كه مي توانند آلاينده هاي سطحي را از بين ببرند.
الكتروپوليز كردن - درمانهاي الكتروشيميايي كه ناخالصي ها را از بين مي برد و اثر مفيد ديگري براي صاف كردن و روشن تر شدن سطوح دارند.
ترشي
مخلوط هيدروفلوريك (HF) و اسيد نيتريك رايج ترين و به طور كلي مؤثرترين آنها هستند. اسيدها به صورت حمام ، ژل يا رب در دسترس هستند.

مخلوط هاي تجاري موجود حاوي حدود 25٪ اسيد نيتريك و 8٪ اسيد هيدروفلوئوريك است. اين مواد شيميايي ، فولاد ضدزنگ را خنثي كرده و سطح آن را سفت و سخت مي كنند.

مراقبت از همه اين مواد شيميايي به دليل بهداشت حرفه اي و ايمني و همچنين ملاحظات محيطي مورد نياز است. HF يك برنامه سمي 7 است كه در بيشتر ايالت پيامدهاي فروش يا استفاده دارد. به خبرنامه فني ASSDA در اين باره مراجعه كنيد.

انفعال
اسيد نيتريك بيشتر براي اين منظور استفاده مي شود. درمان غيرفعال به عنوان حمام ، ژل يا خمير در دسترس است. فرمولاسيون موجود حاوي تقريباً 50٪ اسيد نيتريك است و همچنين ممكن است حاوي اكسيد كننده هاي ديگري مانند سديم ديكرومات باشد. بطور صحيح استفاده مي شود ، يك درمان اسيد نيتريك نبايد در ظاهر فولاد تأثير بگذارد اگرچه سطوح جلا آينه بايد باشد

استفاده موفقيت آميز از فولاد ضد زنگ بستگي به محيط ، درجه انتخابي ، پايان سطح ، انتظارات مشتري و نگهداري مشخص دارد.

فولادهاي ضد زنگ راه حلهاي محكمي را ارائه مي دهند ، اما در محيط هاي خشن يا مرزي كه انتظارات زيادي از دوام دارند ، پايان سطح تأثير بسزايي در عملكرد خواهد داشت. اتمام سطح مي تواند به صورت مكانيكي (معمولاً با ساينده) و از نظر شيميايي استفاده شود.

درك چگونگي تأثير درمانهاي شيميايي و مكانيكي بر روي خصوصيات سطح تأثير مي گذارد و بهترين نتيجه ممكن را براي مشتري و ساختار ايجاد مي كند. از تصفيه شيميايي مي توان براي بهبود عملكرد خوردگي فولاد و از اين رو ظاهر آن در سرويس استفاده كرد.

 

فولادهاي ضد زنگ در صورت تميز و صاف بودن در برابر خوردگي بهترين مقاومت مي كنند. پاك يعني عدم آلودگي در سطح يا سطح آلودگي كه مي تواند با فولاد واكنش نشان دهد (مانند فولاد كربن يا نمك) يا باعث ايجاد شكاف و يا نقاط شروع ديگر مي شود كه در آن مي توان خوردگي را شروع كرد.

صاف به معناي داشتن سطح كم در سطح "ميكرو" است. سايشي مكانيكي سطح مي تواند سطح فولاد را سخت كند و همچنين ممكن است ذرات ناخواسته را جاسازي كند.

ويژگي مشترك درمانهاي شيميايي اين است كه همه آنها سطح فولاد را تميز مي كنند. آنها همچنين ممكن است سطح فولاد را صاف يا سفت كرده و يا بسته به اينكه كدام فرايند انتخاب شده باشد ، آن را تحت تأثير قرار ندهند. اما اگر به درستي انجام شود ، همه مقاومت به خوردگي را افزايش مي دهد.

با رفتن به سمت راست اين نمودار ، مقاومت در برابر خوردگي بهبود مي يابد. نمودار اهميت نسبي نرمي سطح و تصفيه شيميايي سطح را نشان مي دهد. مي توان از آنها براي دستيابي به بهترين مقاومت در برابر خوردگي استفاده كرد.

با رفتن به سمت راست اين نمودار ، مقاومت در برابر خوردگي بهبود مي يابد. نمودار اهميت نسبي نرمي سطح و تصفيه شيميايي سطح را نشان مي دهد. مي توان از آنها براي دستيابي به بهترين مقاومت در برابر خوردگي استفاده كرد. مطالعه گزارش شده توسط G. Coates (عملكرد مواد - اوت 1990) به بررسي تأثير روشهاي مختلف تصفيه رنگ گرماي جوشكاري بر روي سطح 316 ، سطح 2B پرداخت.

محصولات فولاد ضد زنگ
در هنگام ساخت فولاد ، گوگرد موجود در فولاد به ميزان بسيار كمي كنترل مي شود. اما حتي در اين سطح ذرات سولفيد در فولاد باقي مانده اند و مي توانند به نقاط حمله خوردگي تبديل شوند. اين پاشنه آشيل را مي توان با درمان سطح شيميايي تا حد زيادي بهبود بخشيد.

بيشتر محصولات ميله هنگام توليد از نظر گوگرد كمي بيشتر مي شوند ، بنابراين درمان شيميايي براي از بين بردن اجزاء سطح اين محصولات اهميت بيشتري مي يابد.

عموماً تمام محصولات آسياب براي محصولات مسطح (ورق ، بشقاب و نوار) ​​صاف مي شوند زيرا ضخامت آنها كاهش مي يابد.

سطح شماره 1 در صفحه ضخيم ممكن است كمرنگ يا نواقص ديگر و زبري سطح 5 تا 6 ميكرومتر Ra باشد.

نورد سرد معمولي 2B بر روي ورق ضخامت 1.7 ميلي متر ممكن است داراي زبري سطح 0.2 ميكرومتر Ra يا بهتر باشد همانطور كه در فرم هاي Mill نشان داده شده است.

در طي مراحل ساخت ، سطوح جديد ايجاد مي شود (به عنوان مثال برش ، خم شدن ، جوشكاري و پرداخت). عملكرد خوردگي سطوح جديد به طور كلي پايين تر از محصول عرضه شده آسياب خواهد بود زيرا سطح آن خشن تر است ، يا اجزاء سولفيد كه فقط در زير سطح قرار گرفته اند در معرض ديد قرار گرفته اند و يا ممكن است آلودگي نرم افزار فولادي به وجود آمده باشد.

درمانهاي شيميايي به درستي انجام مي توانند سطح را تميز كرده و از بهترين عملكرد خوردگي اطمينان حاصل كنند.

تيمارهاي سطح شيميايي را مي توان به چهار گروه تقسيم بندي كرد:

ترشي - اسيدهايي كه ناخالصي ها را حذف مي كنند (از جمله مقياس درجه حرارت بالا از جوشكاري يا عمليات حرارتي) و سطح فولاد را گل مي كنند. "ترشي" به معناي حذف برخي از سطح استيل ضدزنگ است.
Passivation - اسيدها يا مواد شيميايي اكسيد كننده كه ناخالصي ها را از بين مي برد و سطح كروم را بر روي سطح تقويت مي كند.
مواد چلتينگ مواد شيميايي هستند كه مي توانند آلاينده هاي سطحي را از بين ببرند.
الكتروپوليز كردن - درمانهاي الكتروشيميايي كه ناخالصي ها را از بين مي برد و اثر مفيد ديگري براي صاف كردن و روشن تر شدن سطوح دارند.
ترشي
مخلوط هيدروفلوريك (HF) و اسيد نيتريك رايج ترين و به طور كلي مؤثرترين آنها هستند. اسيدها به صورت حمام ، ژل يا رب در دسترس هستند.

مخلوط هاي تجاري موجود حاوي حدود 25٪ اسيد نيتريك و 8٪ اسيد هيدروفلوئوريك است. اين مواد شيميايي ، فولاد ضدزنگ را خنثي كرده و سطح آن را سفت و سخت مي كنند.

مراقبت از همه اين مواد شيميايي به دليل بهداشت حرفه اي و ايمني و همچنين ملاحظات محيطي مورد نياز است. HF يك برنامه سمي 7 است كه در بيشتر ايالت پيامدهاي فروش يا استفاده دارد. به خبرنامه فني ASSDA در اين باره مراجعه كنيد.

انفعال
اسيد نيتريك بيشتر براي اين منظور استفاده مي شود. درمان غيرفعال به عنوان حمام ، ژل يا خمير در دسترس است. فرمولاسيون موجود حاوي تقريباً 50٪ اسيد نيتريك است و همچنين ممكن است حاوي اكسيد كننده هاي ديگري مانند سديم ديكرومات باشد. بطور صحيح استفاده مي شود ، يك درمان اسيد نيتريك نبايد در ظاهر فولاد تأثير بگذارد اگرچه سطوح جلا آينه بايد باشد


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۲:۳۵ | نویسنده : picklingplate | نظرات (0)نظرات (0)

جوشكاري متالورژي هاي متفرقه

جوش فولادهاي ضدزنگ معمولي آستنيتي مانند 304 و 316 به يكديگر و يا خود را معمول و آسان ترين جوش فيوژن است.

با اين وجود، موقعيت هاي بسياري وجود دارد كه لازم است جوش فولاد ضد زنگ به فولاد كربن. دو مثال معمول عبارتند از پست هاي نرده اي متصل به فولاد ساختاري يا صفحات دوتايي كه اتصالات را به عروق فولاد ضد زنگ متصل مي كنند. خواص فيزيكي مانند هدايت حرارتي و انبساط، خواص مغناطيسي، ساختار متالورژيكي و مقاومت خوردگي، كه همه آنها نياز به توجه دارند، تفاوت دارند. اين مقاله روشهاي لازم براي جوشكاري رضايتبخش، از جمله مراجعه به استانداردها را تشريح مي كند و اقدامات احتياطي ضروري را توضيح مي دهد. ضميمه H از AS / NZS 1554.6: 2012 بحث فني مفصل تر از جمله مشاوره در مورد فولاد كربن جوشكاري به فولاد ضد زنگ فريتي، دوبلكس و مارنزيتي است.

فرايند جوشكاري
فرايندهاي معمول TIG و MIG براي جوشكاري آستنيتيكها به فولاد كربن مناسب هستند. به عنوان يك راهنما، جوشكاري بايد در دماي محيط انجام شود بدون نياز به پيش گرم شدن (مگر اينكه احتمالا براي خشك كردن)، مگر اينكه فولاد كربن داراي بيش از 0.2٪ كربن يا ضخامت بيش از 30 ميليمتر باشد و در معرض محدوديت قرار گيرد پيش گرم شدن 150 درجه سانتيگراد معمولا كافي است. از آنجايي كه فولادهاي كربن حساس به ترك خوردگي هيدروژن هستند، مواد مصرفي و منطقه جوش بايد خشك باشند.

آماده سازي منطقه جوش


هنگام جوشكاري فولاد گالوانيزه (يا فولاد پوشش داده شده با پوشش غني از روي) به فولاد ضدزنگ، لازم است كه روي را از منطقه گرم شده حذف كنيد، زيرا ممكن است روي را به جوش تبديل كنيد، كه باعث شكنندگي مايع و ترك خوردگي در ناحيه روي مي شود خط نفوذ ممكن است دود از پوشش روي سلامتي و بهداشت حرفه اي (OHS) را ايجاد كند. مناطق جوش فولاد ضد زنگ نيز بايد تميز و بدون روغن يا گريس باشند، زيرا آلاينده ها باعث ايجاد كربن و حساسيت مي شود، كه منجر به خوردگي بين دانه اي مي شود.

علاوه بر اين، چون محتواي نيكل austenitics باعث مي شود باس جوش بيشتر چسبناك باشد، تهيه جوش بايد بيشتر باز باشد (نگاه كنيد به شكل 1) و فاصله ريشه بزرگتر اجازه مي دهد تا مرطوب. مواد مصرفي با سيليكون اضافه شده (Si) همچنين با ترميم لبه كمك مي كند. اثر افزايشي محتواي نيكل اين است كه نفوذ به فولاد كربني بدون نيكل بزرگتر از فولاد ضد زنگ آستنيتي است (شكل 2 را ببينيد).

مواد مصرفي جوش (فلز پركننده و گازها)


فولاد كربن نبايد مستقيما به فولاد ضد زنگ آستنيتي جوش داده شود، زيرا فلز جوش متخلخل، مارتنزيت را تشكيل مي دهد كه داراي قابليت انعطاف پذيري بالا است و به عنوان قرارداد ممكن است به شكاف تبديل شود. يك روش آسان براي انتخاب پركننده ي آلياژي بالاتر وجود دارد كه ريزش مي كند تا ريز ساختار درست آستنيتي را با فريت به اندازه كافي براي جلوگيري از ترك شكاف ايجاد كند. به جدول 4.6.1 در AS / NZS 1554.6 مراجعه كنيد. روش ديگر اين است كه از يك نمودار Schaeffler deLong (نگاه كنيد به شكل 3) يا نمودار WRC 1992 به عنوان شرح در ضميمه H2 AS / NZS1554.6 توضيح داده شود. استاندارد توصيه مي كند كه فولاد كربن به 304 (L) از 309 ليتر استفاده كند و فولاد كربني به 316 (L) از 309LMo استفاده مي كند.

اگر از افزودني هاي نيتروژن استفاده مي شود، لازم است مراقبت لازم باشد زيرا مقدار فريت فلز جوش را كاهش مي دهد كه ممكن است باعث ترك خوردگي داغ شود.

گاز محافظ نبايد شامل اكسيژن كه اغلب در مخلوط هاي فولادي كربن استفاده مي شود. اگر يك گاز فعال مورد نظر باشد، مي توان از آن استفاده كرد.

انبساط حرارتي


يك درجه تحريف ذاتي در جوشكاري فولاد كربن كم حرارتي به يك فولاد ضدزنگ آستنيتي با درجه حرارت بالا وجود دارد. ضريب انبساط براي فولاد خفيف حدود 12 در مقايسه با 17 μm / m / ° C براي فولاد ضد زنگ در محدوده 0 تا 300 درجه سانتيگراد است. همچنين بين هدايت گرما خوب فولاد كربن نسبت به هدايت حرارت ضعيف فولاد ضد زنگ (49 تا 15 W / m ° K به ترتيب 200 درجه سانتيگراد) تفاوت دارد، كه بدين معني است كه فولاد ضد زنگ سرد (و قرارداد) آهسته تر از فولاد كربن، به خصوص اگر بخش هاي جوش ضخيم است.

براي كنترل اعوجاج، ورودي گرما بايد به حداقل برسد و قبل از اجراي كامل جوشكاري، بايد اتصال داده شود. يكي از ترفندها اين است كه به اهداف، مركز، 1/4 امتياز و احتمالا 1/8 امتياز در اين جهت برسد. توصيه هاي حرارتي و توصيه هاي دما براي عبور از جوشكاري فولاد ضد زنگ در بخش 5.10 AS / NZS 1554.6 داده مي شود.

تميز كردن جوشكاري پست


پس از جوشكاري، منطقه جوش را براي حذف سرباره و حرارت دادن رنگ براي بررسي يكپارچگي جوش و نيز اجازه دادن به رنگ فلز به تميز كردن، تميز كنيد. اگر ممكن است، منطقه جوش را با شن و ماسه آهن انفجار كنيد، اما اگر اين امكان پذير نباشد، در امتداد خط جوش خرد كنيد تا از آلودگي فولاد كربن بر روي فولاد ضد زنگ جلوگيري شود. ASTM A380 داراي توصيه هايي براي راه حل هاي passivation براي جوش هاي خفيف و فولاد ضد زنگ است. فرمولاسيون شامل اسيد پراكساكتيك و EDTA (اتيل سديم اتيل اتراسيونيك اسيد) است، اما شايعترين روش تنها شستشو مكانيكي است.

حفاظت در برابر خوردگي


فرض بر اين است كه فولاد كربن براي COR رنگ مي شود

حفاظت از روح هنگامي كه يك پوشش مانع يا عايق براي رنگ آميزي فولاد كربن استفاده مي شود، رنگ را روي فولاد ضدزنگ تا 50 ميلي متر (بسته به نوع خوردگي محيط زيست) حمل كنيد تا پوشش فولاد ضد زنگ كه تحت تاثير حرارت قرار گرفته است را پوشش دهد. شكل 4 يك جوش فولاد ضد زنگ با پوشش ناكافي را نشان مي دهد. به طور معمول در يك جوش ضدزنگ و ضد زنگ، ساخت جوش خورده ممكن است اسيد ترشي شده و با استفاده از مخلوط اسيد هيدروفلوئوريك / نيترات اسمز معكوس شود، اما براي فولاد كربني توليد فولاد ضد زنگ به علت اثر خوردگي بر روي فولاد كربن امكان پذير نيست. اگر زون جوش در معرض شرايط خوردگي قرار گيرد و در نظر گرفته شده است كه از پوشش نهايي غني از غني از روي روي فولاد كربن استفاده شود، پوشش لايه اي از يك رنگ مانع مناسب در امتداد لبه پوشش روي لازم است تا از انحلال احتمالي گالوانيك جلوگيري شود از پوشش روي در مجاورت فولاد ضد زنگ.

تميز كردن ضد زنگ


كاملا جدا از هر جوش به فولاد كربن، فولاد ضد زنگ دور از منطقه جوش بايد از آلودگي در هنگام ساخت محافظت شود. اين شامل پاشش جوش، آلياژهاي سنگزني فولاد كربن و پراكندگي فولاد كربن روي فولاد ضد زنگ ناشي از تماس كشويي بين كربن و فولاد ضد زنگ است. اگر آلودگي اتفاق مي افتد، بايد آن را به وسيله وسيله مكانيكي برداشته شود، سپس با استفاده از رب اسكرابيت اسيد نيتريك يا با استفاده از چسب زدن و پاكسازي مي شود. رطوبت Passivation بر سطح پايان فولاد ضد زنگ تاثير نمي گذارد، در حالي كه ترشي و رطوبت Pasivation فولاد ضد زنگ را تميز مي كند. همه اسيدها بايد طبق مقررات محلي خنثي شوند و دفع شوند. سطوح بايد پس از فرآيندهاي اسيدي نيز كاملا شسته شوند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۷ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۲:۳۵ | نویسنده : picklingplate | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.