ورق اجدار

ورق اجدار

ورق اجدار

استفاده از حفاظ فلزي و حفاظ پنجره، حفاظ شاخ گوزني و حفاظ درب آكاردئوني و تامين امنيت

استفاده از حفاظ فلزي و حفاظ پنجره، حفاظ شاخ گوزني و حفاظ درب آكاردئوني و تامين امنيت

شايد به هنگام شنيدن توصيه هايي از افراد مختلف براي استفاده از حفاظ پنجره يا حفاظ فلزي و يا انواع حفاظ ها اين سوال در ذهنتان پيش آيد كه استفاده از حفاظ پنجره چه اهميت وضرورتي دارد؟

 

اهميت استفاده از حفاظ پنجره

اگر فرزند كم سن و سالي در خانه داريد يا اصلا فرزند كوچكي نداريد اما به هنگام آمدن افراد خردسال به منزل نگران بازيگوشي هاي آنها جلوي پنجره هاي در ارتفاع كم هستيد استفاده از حفاظ پنجره مي تواند خيال شما را از اين بابت آسوده نمايد.

 

حفاظ پنجره

 

اهميت استفاده از حفاظ پنجره

حفاظ پنجره علاوه بر حفظ امنيت جاني افراد در برابر سقوط، از منزل شما در برابر سارقان نيز محافظ مي كند، با وجود حفاظ پنجره، سارقان قادر به ورود به منزل از طريق پنجره ها نخواهند بود.

همچنين برخي افراد نيز حفاظ پنجره را براي شكل و ظاهر زيبايي كه به ساختمان مي دهد استفاده مي كنند. حفاظ هاي شيك و مدرن ظاهر ساختمان را بسيار لوكس و زيباتر جلوه مي كنند.

 

حفاظ پنجره بيروني و داخلي

حفاظ پنجره بيروني كه گفته شد مي تواند از يك ساختمان ساده و معمولي، يك ساختمان شكيل و زيبا بسازد، ممكن است مورد پسند و سليقه برخي افراد نباشد و از نظر آنها، شكل و ظاهر ساختمان را تحت تاثير سو قرار دهد. اين افراد نيز نبايد نگران سقوط كودكان از پنجره و يا ورود سارق به منزل شان باشند، آنها مي توانند از حفاظ پنجره داخلي استفاده كنند اين حفاظ ها از داخل نصب مي شوند و نماي بيروني ساختمان را دچار تغيير و تحول نمي كنند. حفاظ هايي كه از داخل نصب مي شوند اندازه گيري متفاوتي از حفاظ هاي خارجي دارند، حفاظ هاي داخلي را بايد به هنگام ساخت به اندازه چارچوب داخلي پنجره توليد كرد.

سوالي كه در مورد نصب حفاظ پنجره داخلي پيش مي آيد درمورد نحوه تميز كردن پنجره است. دقت داشته باشيد كه حفاظ هاي داخلي ثابت نيستند و با توجه به اينكه از طريق لولا متصل مي شوند مي توان به راحتي آنها را باز و بسته كرد و به نظافت و تميز كردن شيشه پنجره ها اقدام نمود.

چه در مورد حفاظ هاي داخلي چه حفاظ هاي بيروني، بايستي نهايت دقت در طراحي صورت گيرد تا حفاظ مانع از عبور نور به داخل منزل نشود، حفاظ پنجره با تراكم بالا ممكن است باعث عدم رسيدن نور مناسب به داخل ساختمان شود.

 

ايمني شيشه ها با استفاده از حفاظ پنجره

حفاظ پنجره ايمني شيشه ها را نيز تضمين مي كند. از قديم الايام به ياد داريد كه برخورد توپ بچه هايي كه در كوچه ها مشغول بازي بودند همواره تهديدي براي شيشه پنجره ها محسوب مي شد. هرچند كه امروزه ديگر اين شيوه تفريح علاقمندان خود را از دست داده و بيشتر كودكان و نوجوانان اكثر اوقات خود را در منزل يا بدور از اجتماعات مي گذرانند اما برخورد هر شي يا پرتابه ديگري مي تواند سبب ايجاد خسارت در مورد شيشه هاي پنجره ها شود.

 

ايمني شيشه ها با استفاده از حفاظ پنجره

حفاظ پنجره كه حفاظ فلزي است عموما از جنس فلزاتي چون آلومينيوم و آهن ساخته مي شود و قيمت آن علاوه بر جنس، تحت تاثير عوامل مختلفي چون نوع طراحي، ميزان فلز به كار رفته در حفاظ پنجره و غيره است.

 

امنيت بيشتر منزل با استفاده از حفاظ شاخ گوزني

علاوه بر استفاده از حفاظ پنجره، حفاظ شاخ گوزني ترفند ديگري براي محافظت از منزل در برابر سارقان است. همچنين حفاظ شاخ گوزني نيز باعث ابهت بيشتر ساختمان و داشتن ظاهر و نمايي لوكس در آن مي شود. نيروهاي امنيتي و اجتماعي نيز استفاده از حفاظ هاي شاخ گوزني، بوته اي و ... را براي حفظ امنيت در ساختمان تاييد كرده و توصيه مي كنند.

 

امنيت بيشتر منزل با استفاده از حفاظ شاخ گوزني

همانطور كه مي دانيد امروزه افراد از ابزار و وسايل زيادي براي محافظت از منزل در برابر متجاوزان به اموال استفاده مي كنند. برخي بدين منظور منزل را مجهز به دزدگير مي كنند برخي ديگر از دوربين هاي مداربسته در داخل و اطراف منزل استفاده مي كنند و ... بيشتر اين شيوه ها هزينه بالايي را در پي دارند و شايد به همان اندازه نيز كارايي نداشته باشند و با قطع سيمي از كار بيفتند، نصب آنها نيز مشكل بوده و نياز به سرويس و نگهداري مداوم دارند. در اين بين استفاده از حفاظ پنجره و حفاظ شاخ گوزني بر روي ديوارها روش مناسبي است كه در حين حفظ امنيت منزل نياز به مراقبت پس از نصب ندارد و وظيفه محافظت از ساختمان را به نحو احسنت انجام مي دهد.

حفاظ شاخ گوزني در حال حاضر يكي از حفاظ هاي بسيار مورد پسند و استقبال در جامعه است كه همانطور كه شاخ گوزن راهي براي ايمني اين حيوان مهيا مي سازد استفاده از حفاظ شاخ گوزني نيز راهكار مناسبي براي حفاظت از ساختمان و ايمني بيشتر آن است.

 

حفاظ شاخ گوزني

 

حفاظ شاخ گوزني و حفاظ درب آكاردئوني

حال كه در مورد حفاظ پنجره و حفاظ شاخ گوزني و انواع حفاظ روي ديوار ي صحبت كرديم شايد با خود بگوييد كه راهكار پيشنهادي ما براي جلوگيري از ورود افراد ناخواسته و سارقان از طريق درب به داخل منازل چيست؟ حفاظ درب آكاردئوني بهترين گزينه براي اين منظور مي باشد. حفاظ درب آكاردئوني را شايد در بيشتر آپارتمانها ديده باشيد. واحدهاي آپارتماني با استفاده از اين حفاظ امنيت واحد خود را تامين مي كنند.

 

حفاظ فلزي

نرده فلزي چيست؟ زماني كه مي گوييم نرده فلزي در واقع منظور اين است كه اين نوع حفاظ ها از جنس آهن هستند. به همين دليل هم اغلب به آن ها نرده فلزي گفته مي شود اما حفاظ ديوار و حفاظ پنجره نيز از جمله ديگر اسم هايي است كه به نرده فلزي نسبت مي دهند. شايد تصور شما از اين نوع حفاظ ها اين است كه يك تكه آهن كه به يك شكل خاصي طراحي شده است روي ديوار و يا پنجره خانه شما قرار خواهد گرفت اما اينطور نيست و در واقع زماني كه شما از اين حفاظ ها استفاده مي كنيد مي توانيد آن ها را با اشكال مشخصي براي استفاده انتخاب كنيد كه زيبايي نماي ساختمان شما را نيز حفظ خواهند كرد.

 

حفاظ فلزي

 

حفاظ درب آكاردئوني

البته استفاده از حفاظ درب آكاردئوني محدود به استفاده در آپارتمان ها و درب هاي منازل نيست و از آن مي توان براي محافظت در درب هاي انبارها، مغازه ها و غيره نيز استفاده كرد. حفاظ درب آكاردئوني فضاي زيادي را نيز اشغال نمي كند و محوطه سالن و راه پله هاي شما را مخلل نمي نمايد.

عوام، بيشتر حفاظ درب آكاردئوني را با نام هايي چون درب كشويي و درب كركره اي مي شناسند. اين حفاظ تاشو حداقل مكان را اشغال كرده و حداكثر امنيت را براي منزل شما فراهم مي آورد.

حفاظ هاي درب آكاردئوني (آكاردئوني اشاره به ساز آكاردئون دارد كه براي ساختن و طراحي اين حفاظ از آن الهام گرفته شده است) با اينكه يك حفاظ فلزي هستند اما وزن كمي دارند و به راحتي با دست باز و بسته مي شوند. براي راحتي بيشتر افراد امكان اتصال ريموت به اين حفاظ ها نيز فراهم شده و از اين رو زحمت باز و بسته شدن آنها با دست را نيز از بين مي برد. استفاده از حفاظ درب آكاردئوني در پاركينگ ها نيز مزاياي زيادي مي تواند داشته باشد چرا كه سنگيني درب هاي متداول به عنوان درب پاركينگ را ندارد و امكان استفاده از ريموت براي آن نيز وجود دارد.

 

استفاده از حفاظ درب آكاردئوني در آپارتمانها

همانطور كه مي دانيد زندگي شهري امروز و افزايش روزافزون جمعيت اينگونه طلبيده است كه افراد در آپارتمان ها و برج هاي آسمان خراش زندگي كنند. برجهايي كه شايد بيش از صدها خانوار در آن روزانه رفت و آمد مي كنند و پس از عمري زندگي در يك ساختمان هنوز همديگر را نمي شناسند. همچنين براي تامين مخارج زندگي و مسئله رواج استقلال مالي زنان، امروزه بيشتر منازل و واحدهاي آپارتماني در طول روز خالي هستند و اين امر افزايش سرقت و دزدي را در بيشتر شهرها موجب شده است. براي اين منظور است كه گفته مي شود به كارگيري حفاظ درب آكاردئوني مي تواند خيال شما را از بابت امنيت منزل به هنگام ترك آن آسوده نمايد.

آنچه كه گفته شد بيشتر از جهت ارائه يك راهكار براي حفاظت از منزل، اموال و كالاها در برابر افراد متجاوز داراي اهميت است و محصولات معرفي شده از حفاظ پنجره و حفاظ درب آكاردئوني گرفته تا حفاظ شاخ گوزني روي ديوارها مي توانند اين امنيت را براي شما، خانواده و اموالتان تامين كنند.

 

منبع ahaniranian.com


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۰:۰۸ | نویسنده : picklingplate | نظرات (0)نظرات (0)

به احتمال زياد سال نو ميلادي را به صنايع سنگ آهن و فولاد هند هديه مي كند

به احتمال زياد سال نو ميلادي را به صنايع سنگ آهن و فولاد هند هديه مي كند ، كه به دليل كندي در اقتصاد و همچنين كمبود مواد اوليه ، طي چند سال گذشته با تلاش فراوان روبرو بوده است و اين امر ناشي از ايده در هند و قطعنامه هاي انتظار مي رود. مسائل مربوط به صنعت معدن

مفهوم Make in هند كه از دولت جديد پيش بيني شده است و سياست هاي حمايتي آن پيش بيني مي شود پتانسيل عظيمي را در بازار در سال 2015 فراهم كند. خوش بيني با توجه به حل انتظار مي رود مسائل مربوط به صنعت معدن و اضافه شدن ظرفيت هاي جديد ساخت فولاد را حفظ كرده است. براي سال نو بسيار اميدوار است.

خوشبيني سالم با بازگشايي مورد انتظار صنعت معدن در ماه هاي آينده انجام مي شود. گائا و كارناتاكا احتمالاً در اوايل سال 2015 فعاليتهايي را آغاز مي كنند كه در اوايل سال 2015 ، اگر زود نيست. برنامه هاي گسترش فولاد سبز و قهوه اي درست در مسير هستند و رشد توليد را تقريباً 5 تا 6 درصد تقويت مي كنند. مسائل مربوط به واردات ارزان تر و پايين تر فولاد ممكن است به دليل ماليات بالاتر و عوارض ضد دامپينگ برطرف شود. تحليلگران مي گويند كه وظايف صادرات و محدوديت هاي سنگ آهن ممكن است آسانتر باشد زيرا دولت برنامه ريزي كرده است و معرفي GST به حركت آسان تر و سريع تر كالاهاي نهايي در داخل كشور كمك مي كند.

وي گفت: "وضعيت مواد اوليه مطمئناً به مزاياي سازندگان فولاد خواهد بود. حتي اگر سهامداران فولاد مايل به واردات يا خريد داخلي باشند ، بازارها در سال 2015 فرصت هاي خوبي را ارائه مي دهند. قيمت جهاني سنگ آهن و زغال سنگ به دليل مازاد موجود در داخل كشور همچنان پائين باقي مي مانند ، در حالي كه در داخل كشور ، وضعيت باز خواهد شد. دولت هاي ايالتي و دادگاه عالي اورايسا و جاركند احتمالاً در اواسط سال 2015 دوباره به قدرت خود باز خواهند گشت و با آنكه دولت ايالتي با توليدكنندگان فولاد براي تهيه مواد اوليه تفاهم نامه امضا مي كند ، به زودي وضعيت به طرفداران فولاد حمايت خواهد كرد. " تحقيق ، OreTeam.com.

توليدكنندگان فولاد مانند Sail ، Tata Steel و JSW Steel نيز احساس مي كنند كه سال آينده انتظار مي رود با افزايش تقاضا در اين بخش ، تقاضا را براي احياي دوباره به ارمغان آورد.

پيش بيني ها حاكي از آن است كه اقتصاد داخلي با رشد تقريباً شش درصدي توسط يك دولت پايدار در مركز ، اصلاحات اقتصادي و چرخش در توليد رشد خواهد كرد. اين خبر خوب براي صنعت فولاد است و تاتا فولاد با ارائه محصولات و خدمات نوآورانه به بازار خدمات خود را ادامه خواهد داد. اين كار بسيار بزرگ است ، با كارگروه فولاد براي برنامه دوازدهم كه ظرفيت فولاد خام 140 ميليون تن تا سال 2016-1717 را طراحي مي كند. "تلويزيون ناردران ، مدير عامل شركت تاتا استيل ، هند و جنوب شرقي آسيا به Chronicle Financial گفت.

مرحله اول پروژه كالينگاناگر با ظرفيت سه ميليون تن در سال ، به تدريج از اوايل سال 2015 سفارش خواهد گرفت. در حالي كه سناريوي نوظهور به نظر مثبت مي رسد ، فولاد سازان هند در بلند مدت با آينده اي چالش برانگيز روبرو هستند ، زيرا ممكن است نتوانند. براي اضافه كردن ظرفيت براي همگام شدن با افزايش تقاضا. Narendran گفت: نياز به ساعت اين است كه سرمايه گذاري هاي جديد در صنعت با پشتيباني از سياست هاي مناسب انجام شود تا اطمينان حاصل شود كه توليد فولاد با رشد مصرف مطابقت دارد.

سالي كه گذشت براي اين صنعت چالش برانگيز بوده كه با مشكلات نظارتي و تقاضاي ناگهاني از بخشهاي عمده مصرف فولاد مانند زيرساختها و خودروها روبرو باشد.

Tata Steel با افزايش فروش محصولات مارك دار ، خرده فروشي و به حداكثر رساندن درآمد حاصل از ارائه خدمات نوآورانه ، عملكرد بهتري نسبت به بازار داشته است. محصولات متفاوت و ارزش افزوده محصول را قادر مي سازد تا جايگاه رهبري خود را در بازار حفظ كند. "

Tata Steel تحت تأثير مسايل مربوط به تجديد اجاره معادن قرار گرفت كه منجر به متوقف شدن عمليات معدن و منجر به اختلال در عمليات استفاده نهايي شد.

وي گفت: "وضوح سياست و ثبات ، به ويژه با توجه به تجديد اجاره معادن و پاكسازي جنگل ها ، براي اطمينان از رشد صنعت فولاد ضروري است. ما اميدواريم كه دولت نگراني هاي صنعت فولاد در اين زمينه را در سال جديد برطرف كند. "

هند چهارمين توليد كننده بزرگ فولاد در جهان و همچنين سومين مصرف كننده بزرگ آن است. هند با رشد 2.4 درصدي نسبت به سال 2013 ، چهارمين مقام خود را در بين توليد كنندگان فولاد جهان حفظ كرد و از رشد جهاني 1.8 درصدي فراتر رفت.

وي ادامه داد: اين رشد توليد عليرغم واردات رو به رشد ، كه در صورت ادامه با سرعت فعلي ممكن است چالشي براي توليد كنندگان داخلي در سال 2015 باشد. مصرف فولاد در طول كل سال 2014 تقريباً راكد ماند. با اين حال ، بخش فولاد اميدوار به احياي شديد تقاضاي فولاد در سال 2015 و با تأكيد بر تاكيد دولت جديد بر عملكرد زيرساخت ها و بخش هاي توليدي ، كه هر دو محرك اصلي مصرف فولاد هستند ، اميدوار است. در سال 2015 ، با رشد توليد 6-7 درصد ، هند مي تواند از ايالات متحده سبقت بگيرد و از نظر جهاني در سطح جهاني از نظر توليد فولاد خام به مقام سوم برسد. "


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ | ۰۴:۰۷:۳۱ | نویسنده : picklingplate | نظرات (0)نظرات (0)

پيشرفت صنعت فولاد

د براي اينكه بخش بيمه بتواند در جهت پيشرفت بيمه شده با كارآيي بيشتر فعاليت كند.   NTPC ، NHPC و ذغال سنگ هند در كانون توجه قرار خواهند گرفت. كميته امور اقتصادي كابينه (CCEA) به رياست نخست وزير نارندرا مودي ، تصويب طرح تنظيم 1000 مگاوات پروژه برق خورشيدي گريد متصل به شبكه با پشتيباني VGF (Vabil Gap Fund) از كرايه Rs.1000 ، توسط CPSU تحت برنامه هاي مختلف مركزي / ايالتي ، در مدت سه سال از 2015-16-2017. اين طرح شرط اجباري خواهد داشت كه تمام سلولها و ماژولهاي PV مورد استفاده در گياهان خورشيدي كه تحت اين طرح تنظيم شده اند ، در هند ساخته شوند. سازمانهاي CPSU و دولت هند مانند NTPC ، NHPC ، CIL ، IREDA ، راه آهن هند و غيره براي راه اندازي پروژه هاي انرژي خورشيدي پيش بيني شده اند. اين طرح داراي يك پشتيباني از VGF از كرايه Rs.1000 براي تنظيم پروژه هاي برق خورشيدي گريد متصل به شبكه با ظرفيت 1000 مگاوات مي باشد كه توسط CPSU ها با استفاده از طرح هاي مختلف مركزي و ايالتي با استفاده از سلول ها و ماژول هاي ساخته شده در هند تهيه مي شود.   PSU OMC در كانون توجه قرار خواهد گرفت. CCEA ، به رياست نخست وزير نارندرا مودي ، سازوكاري براي تهيه اتانول توسط شركتهاي بازاريابي نفتي بخش عمومي (OMCs) براي اجراي برنامه بنزين مخلوط اتانول (EBP) تصويب كرده است. CCEA تصويب جايگزين روش فعلي در اتانول viz. بسته به فاصله آسياب قند از انبار / نصب و راه اندازي OMC ، قيمت تحويل اتانول ممكن است در محدوده 48.50 روپيه در ليتر تا 50/49 روپيه در ليتر ثابت باشد. نرخ پيشنهادي مي تواند قيمت را در محل انبار و شامل كليه ماليات هاي مركزي و دولتي ، هزينه حمل و نقل و غيره كه توسط تامين كنندگان اتانول تحمل مي شود تحويل داده شود. OMC ها بند "تأمين يا پرداخت" را كه بطور صحيح با ضمانت بانكي در توافق نامه عرضه خود با تهيه كنندگان اتانول تهيه مي شود ، درج مي كنند. OMC ها با وزارت امور خارجه براي يك سيستم جامع براي انتقال بي وقفه بين اتانول درون اتانول در يك ايالت ، وزارت امور خارجه را امضا مي كنند. اين ممكن است شامل مجوزهاي مالياتي سالانه به OMC براي حركت اتانول و ساير اقدامات مرتبط باشد.   با توجه به گزارش هاي رسانه اي با عنوان "سفارش ماركت كيسه هاي ارتش براي 4000 كولي ، بزرگترين آن هنوز" ، ماروتي سوزوكي هند پس از ساعت هاي بازار در روز چهارشنبه 10 دسامبر 2014 ، روشن كرد كه اين شركت براي تهيه 4،141 وسيله نقليه كولي از هند دريافت كرده است. ارتش در دوره عادي تجارت. ماروتي گفت: اين شركت سالانه حدود 12 دستگاه خودروي لاكچري با گردش مالي نزديك به كرانه 45000 روپس مي فروشد. با در نظر گرفتن چنين مقياس وسيعي از فعاليتهاي شركت ، اين سفارش خاص تقريباً 0.34٪ از تعداد كل خودروهاي فروخته شده توسط شركت در يك سال است. در طي 30 سال گذشته يا حدوداً ، اين شركت ، هر از گاهي ، كولي را به ارتش هند و ساير نيروهاي امنيتي para عرضه مي كند. ماروتي سوزوكي هند گفت ، اين رويداد نه بي سابقه است و نه به اندازه كافي براي تأثيرگذاري بر عملكرد و عملكرد شركت.   شركت فولاد Mahindra Ugine بعد از ساعت هاي ديروز در بازار ، ديروز 10 دسامبر 2014 اعلام كرد كه اين طرح ادغام بين صنايع Mahindra Hinoday ، شركت فولاد Mahindra Ugine ، Mahindra Gears International ، Mahindra Investments (هند) شركت مي كند Internacionales Autometal Tres، S.L. (به طور دسته جمعي به عنوان شركت هاي ترانسفر) و Mahindra CIE Automobile (شركت ترانسفر) و سهامداران و طلبكاران مربوطه آنها (طرح يكپارچه) در 10 دسامبر سال 2014 به مرحله اجرا در آمده است. شركتهايي كه سهام شركت انتقال دهنده ، طبق برنامه يكپارچه ، طبق كارايي طرح يكپارچه صادر مي شوند.   Mahindra CIE Automotive پس از ساعت هاي بازار ديروز ، 10 دسامبر 2014 گفت كه طرح ادغام بين Mahindra Composites و شركت و سهامداران و طلبكاران مربوطه آنها (طرح كامپوزيت) در تاريخ 10 دسامبر 2014 عملي شده است. در ادامه جلسه هيئت مديره مديران شركت در تاريخ 12 دسامبر 2014 تشكيل مي شوند تا توجه به كارآيي طرح كامپوزيت ها و تعيين تاريخ ثبت براي شناسايي سهامداران شركت انتقال دهنده را كه با توجه به اثربخشي طرح كامپوزيت ها صادر مي شوند ، تشكيل دهند.   Aurobindo Pharma پس از ساعت هاي بازار ديروز ، 10 دسامبر 2014 اعلام كرد كه هيئت مديره آن با توجه به تأييد سهامداران شركت و ساير قوانين ، مقررات و غيره قابل اجرا ، صدور سهام عدالت را از طريق قرار دادن موسسات واجد شرايط (QIP) حل و فصل مي كند. خريداران نهادي واجد شرايط (QIB) مشروط بر اينكه مبلغي كه با انتشار اوراق بهادار جمع آوري مي شود نبايد از مبلغ 350 ميليون دلار يا معادل روپيه آن تجاوز كند.   با توجه به گزارش هاي رسانه اي با عنوان "BASF براي سرمايه گذاري 380 روپيه در مركز تحقيق و توسعه جديد" ، BASF هند پس از ساعت گذشته در بازار ديروز ، 10 دسامبر 2014 روشن كرد كه سرمايه گذاري پيشنهادي كرور 380 روپيه توسط
موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۵ فروردين ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۶:۱۶ | نویسنده : picklingplate | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.