ورق اجدار

ورق اجدار

ورق اجدار

در ادیشا ، حدود یک سوم از 56 معدن سنگ آهن هنوز بسته شده اند

یک بازار بزرگ سنگ آهن جهانی ممکن است از منبع غیرمترقبه ای بی بهره باشد زیرا این کشور ، که سومین صادر کننده بزرگ این فلز است ، به دلیل کاهش تولید داخلی ، به یک وارد کننده بزرگ تبدیل می شود.

یک مدیر اجرایی در یک گروه تأثیرگذار صنعت گفت: این کشور ممکن است در طول سه سال آینده بیش از 45 میلیون تن حمل و نقل کند زیرا تولید سنگ آهن خانگی تولید شده از نیاز داخلی به تولید فولاد کم می شود.

داده های دولت نشان می دهد که هند فقط 0.37 میلیون تن مواد اولیه تولید فولاد در سال 2013/14 وارد کرده است. اما در حال حاضر JSW Steel ، سومین سازنده داخلی آلیاژ ، اعلام کرده است که در سال 2014/15 6 میلیون تن سنگ آهن در برابر صفر سال قبل وارد خواهد کرد.

باسانت پوددار ، نایب رئیس فدراسیون صنایع معدنی هند ، تنها گروه صنعت ، گفت: "چاره‌ای جز واردات برای رفع این کمبود نداریم. ما در هر سال مالی بین سه تا 10 سال بین 10 تا 15 میلیون تن را جستجو می کنیم." برای شرکت های معدن در کشور ، از طریق تلفن به رویترز گفت.

پوددار گفت: "این معدن در سراسر هند بسته می شود ، از کارناتاکا ، گوا ، اودیسا و جارکند شروع به ایجاد اختلال گسترده برای تأمین کرده است."

به دنبال سرکوب معادن غیرقانونی توسط دیوان عالی و دولت ، به ترتیب در سالهای 2011 و 2012 مین معادن در مناطق مهم سنگ آهن کارناتاکا و گوا ممنوع شد. امسال به دنبال محدودیت هایی که دولت در مورد تجدید مجوزهای استخراج معادن از آن وضع کرده بود ، چندین معدن در کشور برتر تولید ادیشا و نیز در جهخند بسته شد.

در حالی که این ممنوعیت ها از زمان برداشته شده است ، تأخیر در شروع مجدد عملیات معدنکاری در گوا و کارناتاکا و آخرین بسته شدن معادن در ایالت های دیگر ، تأمین منابع محلی محلی آهن را محدود کرده است.

براساس اعلام دفتر معادن هند ، این اختلال باعث شده است که تولید سنگ آهن هند به 152 میلیون تن در سال منتهی به 31 مارس ، از حدود 218 میلیون نفر در سال 2010/10 برسد.

چشم انداز تقاضای بیشتر از صنعت داخلی در فرصتی مناسب برای معدنچیان سنگ آهن جهانی است که حاشیه های آنها با افت 40 درصدی قیمت سنگ آهن در سال جاری کاهش یافته است.

هفته گذشته سنگ آهن به 81.90 دلار در هر تن سقوط کرد که کمترین میزان آن از سپتامبر 2009 است.

Poddar گفت ، بخش عمده ای از واردات هند ممکن است از استرالیا و آفریقای جنوبی حاصل شود و بعید است از برزیل جایی که محموله ها معمولاً در کشتی های بزرگ انجام می شود ، باشد. وی گفت: "بنادر هند برای حمل کشتی های بزرگ آماده نیستند."

اما حجم بالقوه واردات برای جذب کل سطح جهانی پیش بینی شده کافی نخواهد بود. مورگان استنلی که امسال مازاد جهانی 79 میلیون تن را تجربه می کند و در سال 2015 به 158 میلیون تن می رسد ، انتظار دارد که این قیمت به 70 دلار کاهش یابد.

علاوه بر این ، هرگونه تسکین از تقاضای داخلی ممکن است موقتی باشد ، زیرا این کمبود به دلیل اقدامات سیاست های دولت است که در نهایت می تواند برعکس شود.

مسیر بوروکراتیک

پوددار گفت: در حال حاضر به دلیل مسیری طولانی بوروکراتیک برای تجدید اجاره معادن ، عملیات از سرگیری کند بوده است.

پوددار که صاحب شرکتهای معدنی است ، گفت: تنها 22 معدن از 122 معبر واجد شرایط شروع مجدد در کارناتاکا ، کار خود را از سر گرفته اند ، که دارای پنج معدن در ایالت است که دارای ظرفیت ترکیبی 1.2 میلیون تن است اما همچنان خاموش مانده است. معادن در گوا بازگشایی نشده اند.

در ادیشا ، حدود یک سوم از 56 معدن سنگ آهن هنوز بسته شده اند و در Jharkhand ، سومین تولید کننده بزرگ در سال مالی گذشته ، 12 از 17 معدن خاموش است.

هند سومین صادر کننده سنگ آهن در جهان بود تا اینکه هزینه های بالاتر به همراه ممنوعیت های استخراج معادن طی دو سال گذشته 85 درصد یا 100 میلیون تن کاهش محموله ها را کاهش داد.

در اثر کمبود عرضه محلی ، قیمت سنگ آهن در کشور درحال نقض ضعف جهانی است.

دررو گوئل ، مدیر شریک مشاور در صنعت SteelMint گفت: در ادیشا ، 63 درصد سنگ آهن با درجه یک در حدود 105 دلار در هر تن ، از جمله مالیات و حق امتیاز ، برای صادرات هزینه می شود ، یعنی فراتر از قیمت فعلی بازار جهانی 67 تا 68 دلار.

GoelSushim Banerjee گفت ، اما معدنچیان سود 15 تا 20 دلاری در هر تن را با همان درجه به فولادسازان محلی می فروشند.
هفته گذشته بحث کردیم که نه تنها رشد تولید ناخالص داخلی بلکه ترکیب تولید ناخالص داخلی نیز بر مصرف فولاد تأثیر می گذارد. سهم نزدیک به رکود در بخش های ثانویه و تولید چیزی است که رشد مصرف فولاد در هند را کاهش می دهد.

همچنین تصور گسترده ای وجود دارد که اگرچه روابط بین فولاد و تولید ناخالص داخلی یک عامل کشش بلند مدت (براساس سری گذشته) را فراهم می کند که برای پیش بینی تقاضای آینده برای فولاد استفاده می شود ، اما نقطه انعطاف پذیری در رشد تولید ناخالص داخلی وجود دارد. نمودار که رابطه نوسان سالانه بین مصرف فولاد و رشد تولید ناخالص داخلی را توضیح می دهد. اگر رشد تولید ناخالص داخلی از این آستانه فراتر رود ، رشد مصرف فولاد به دلیل بالاتر بودن کشش تولید ناخالص داخلی بیشتر خواهد بود و اگر تولید ناخالص داخلی از زیر سطح پایین بیاید ، مصرف فولاد با سرعت بسیار بیشتری کاهش می یابد. این فرضیه منشأ آن را به یک تئوری دیگر در مورد ارتباط مصرف فولاد با رشد درآمد سرانه یک کشور با حد آستانه 1000 دلار مدیون است که استثنائات زیادی داشته و زیاد مورد بحث قرار نمی گیرد.

از نظر تاریخی برخی نمونه ها را می توان نقل کرد


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۴:۴۹ | نویسنده : picklingplate | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.